Waarom zie ik de foto in de bijlage met een 3D bril op niet als 3D?

Ik bekijk hem zowel op de pc als mobiel.
Waarom werkt dit niet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4K
Ritsuka
8 jaar geleden
Wat voor type 3d bril heb je? Dit is namelijk bedoeld voor een rood/blauw brilletje
Cryofiel
8 jaar geleden
Niet iedereen kan met zo'n brilletje 3D zien. Er zijn oogafwijkingen die ervoor zorgen dat dat niet lukt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb hier 2 liggen. Imax en 1 van Utopolis.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.google.nl/search?q=rood+blauw+bril&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiOotmb0fTLAhWEeQ8KHQnBC3UQ_AUIBygB&biw=1920&bih=1099#tbm=isch&q=rood+blauw+bril+anaglyph Die heb je nodig... Er zijn 5 systemen, jij hebt een anaglyph 3d plaatje zoals men in de jaren 80 ook 3d keek. Dat geeft heel veel kleurafwijking/verlies. 3D-DVD's werken ook nog met die techniek. Ik heb thuis een TV met shutter3D, die brillen kosten 80 euro per stuk, daar moet een batterij in, als je dan met een REALD 3D aankomt werkt het ook niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.google.nl/search?q=anaglyph+bril+kopen&biw=1920&bih=1099&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwi02KfZ0vTLAhWF-Q4KHf7sA88Q_AUIBigA&dpr=1#tbm=shop&q=anaglyph+bril+&spd=0
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://en.wikipedia.org/wiki/Stereoscopy#3D_viewers In de praktijk kom je 3 types tegen
Actief
-Shutter (vooral op plasma TV's)
Passief
-Anaglyph (rood-blauw* DVD, youtube)
-Gepolariseerd (TV, en bioscoop) (RealD 3D) Oh en dan brilloos voor de Nintende 3DS *Officieel cyaan https://www.youtube.com/watch?v=J4mCop8DosA Ik weet niet eens zeker of bioscoopbrillen werken op je TV thuis als deze gepolariseerd is.

Antwoorden (2)

Mogelijk heb je de verkeerde soort 3d bril. Je zegt niet wat voor 3dbril je gebruikt, maar de afbeelding in je vraag is bedoeld voor een brilletje met 1 rood glas en 1 blauw glas.

Als je de afbeelding via zo'n brilletje bekijkt, dan is het wel 3d.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit heet trouwens 'anaglyphstereofoto', via internet zijn er veel te vinden. Meer info hier: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Anaglyph

Toegevoegd na 48 minuten:
Je schrijft in een reactie dat je 2 brillen van bioscopen hebt liggen. Dit is een andere techniek voor 3d, en gaat niet werken voor de afbeelding in je vraag.

Een bioscoop gebruikt over het algemeen RealD 3D, zoals Pathe (zie uitleg van hun site):
"WELKE SOORTEN 3D-BRILLEN WORDEN ER GEBRUIKT?
Pathé gebruikt RealD 3D-brillen voor 3D-voorstellingen. Deze RealD 3D-brillen koop je en zijn dus jouw bezit. Bij een volgende 3D-voorstelling kun je deze bril weer meenemen en een ticket zonder 3D-bril kopen. Voor een IMAX 3D-voorstelling wordt een andere bril gebruikt dan alle bovengenoemde; deze speciale IMAX 3D-bril zorgt ervoor dat het rechterbeeld wordt opgevangen door het rechteroog en het linkerbeeld door het linkeroog, wat zorgt voor een bijzondere 3D-ervaring."

Toegevoegd na 50 minuten:
RealD 3D werkt met polarisatie: https://en.m.wikipedia.org/wiki/RealD_3D
8 jaar geleden
waarschijnlijk gebruik je de verkeerde bril. je moet er een gebruiken met een rood glas en een blauw glas. Jij hebt de bril uit de bioscoop dat is een andere techniek
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb hier 2 liggen. Imax en 1 van Utopolis.