hoe kan ik vermijden dat mijn koolsoep onaangenaam ruikt?

het is me al enkele keren gebeurd : mijn versgemaakte soep stinkt na één dagje in de koelkast. ik heb dit met alle koolsoorten : spruiten, bloemkool, broccoli. nu heb ik soep gemaakt met bloemkool en courgette en ui en opnieuw stinkt de soep.
als ik elders "koolsoep" eet stinkt dat niet. wat kan ik doen om dat te vermijden?

10 jaar geleden
in: Koken
2.8K

Het beste antwoord

[Maak je ook weleens soep zonder kool?]

Neem ui/prei/knoflook/tuinkruiden en een enkel roosje van de bloemkool
[ja ik weet 't :)) dus toch iets van kool!] en in vrij korte tijd heb je een heerlijk
licht soepje.

Advies

Maak niet teveel in een keer, afkoelen wat over is en meteen in de diepvries.
Volgende dag in de pan ontdooien en geen last van stank!

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus minder maken en minder kool erin, gelijk afkoelen en invriezen.
In de pan of magnetron ontdooien en nix nada noppes stank!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
liveisgreat
10 jaar geleden
superidee, stukjes invriezen! dan kan ik deze gelijk zo meenemen naar mijn werk zonder morsen. simpel maar goed!

Andere antwoorden (1)

Een echt efficiënt middel ertegen bestaat niet. De geur wordt zwakker als u op het deksel van de pan een in azijn gedrenkte doek legt (azijn en zwavel proberen elkaar te neutraliseren). Of als u een snee brood mee laat koken. Het brood slorpt een deel van de kwalijke geurtjes op.